Kerst, boxing day en Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu Kerst, boxing day en Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu

Kerst, boxing day en Whistler

Blijf op de hoogte en volg Renske

29 December 2014 | Canada, Vancouver

En zo zijn er zomaar weer 4 dagen voorbij gevlogen. Voor het eerst heb ik een echte Canadese kerst meegemaakt. Het is hier gebruikelijk om stockings (van die grote sokken) te vullen met kleine kadootjes. Daarnaast lagen er ook nog heel erg veel pakjes onder de boom. Het was heel gezellig met Glenn, Heidi, Jeroen, Tarra en Tarra's opa en oma en oom.

Tweede kerstdag bestaat hier niet echt, wel hebben ze boxing day. Een dag waar half Canada naar de shopping malls gaat om met flinke korting te shoppen. Natuurlijk moest ik ook deze traditie ondervinden. Even twijfelde ik of ik mijn skihelm op moest zetten, in verband met een duwende mensenmassa (er gaan serieus mensen op 1e kerstdag 's avonds al voor de winkels liggen) maar het was geweldig! Het waren net de drie dwaze dagen van de Bijenkorf en daar hou ik ook zo van :-) Wat kun je hier goedkoop winkelen! Ik zou willen dat ik meer ruimte had in mijn koffer, ik heb me redelijk ingehouden maar toch ook wat leuke dingen gekocht.

'S middags zijn we naar Stanley park gegaan, een mooi natuurpark in Vancouver. Hier hebben we wat rondgereden (mensen in Canada doen echt alles met de auto!) en gewandeld.

De 27e zijn we naar Whistler gegaan, een enorm skigebied. Het is echt fantastisch, het dorp is helemaal versierd en overal zijn leuke winkels, kroegjes en restaurantjes. De 27e zelf zijn Jeroen en Tarra gaan bobsleeën, ik heb ze gefilmd. Het ging hard! Ze gingen 125 km/u. Vandaag zijn we voor het eerst gaan skiën. Omdat het gisteren de hele dag sneeuwde, lagen de pistes er prachtig bij. We hebben genoten! En het mooiste is, we hebben nog 4 dagen hier, wat een mooi vooruitzicht!

Bedankt allemaal voor alle leuke reacties, het is leuk te zien dat er zoveel mensen mee lezen/ mee leven!

  • 29 December 2014 - 08:58

    Natasja Verkamman:

    Wat een feest! Drie dwaze dagen in Canada! Als Ko nog maar mee terug kan..... Wat gaaf dat bobsleeen....wilde jij het niet proberen? De sneeuw in Nederland is alweer weg. We hebben er twee dagen van kunnen genieten! Jullie mogen nog zeker 4 dagen van de sneeuw genieten, maar vooral van elkaar! Veel plezier nog!

  • 29 December 2014 - 09:00

    André:

    Fijn voor je Rens! Blijf lekker genieten, je hebt het verdiend! Groetjes aan iedereen. xx

  • 29 December 2014 - 10:06

    Marianne :

    Het is alleen maar feest daar! Ben benieuwd wat je allemaal voor moois hebt gescoord!!
    Geniet volop van die mooie sneeuw daar. Liefs voor allemaal

  • 29 December 2014 - 20:13

    Otto & Joke:

    Wat een gezellige tijd hebben jullie met elkaar! Blijven genieten! Wij genieten hier van je leuke verslagen! Groetjes aan allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 5611

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Vancouver en Whistler!

Landen bezocht: