Vancouver! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu Vancouver! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu

Vancouver!

Blijf op de hoogte en volg Renske

24 December 2014 | Canada, Vancouver

Na een lange dag met veel vertragingen door de storm in zowel Amsterdam als Londen, kwam ik maandag avond om 20.30 uur plaatselijke tijd aan in Vancouver. De vlucht naar Vancouver zelf was prima verlopen en Glenn en Heidi (Tarra's ouders) stonden me op te wachten. Hoe fijn was dat! We reden meteen terug naar huis waar ik een heerlijke soep kreeg voorgeschoteld en toen kon ik mijn bed in. Ik was ongeveer 24 uur op en tolde letterlijk van de slaap. Ik dacht: zo, ik slaap in een keer die jetlag eruit. Niet dus! Om 4 uur was ik klaarwakker :-) De dag brachten we door met het halen van de boodschappen. Je zou verwachten dat de mensen hier in super grote winkels boodschappen doen (en er zijn ook zeker hele grote 'malls') maar niets was minder waar. Ik werd getrakteerd op een Organic food store, een Griekse slager en een Italiaanse bakker. Ik heb mijn ogen uitgekeken!

Bij de slager kwamen veel mensen kip halen, maar lang niet iedereen. Op een gegeven ogenblik kwamen ze met een heel varken de winkel in lopen. Ik wist niet wat ik zag! Ze gingen het varken voor in de winkel snijden voor de klant. Blijkbaar reageerde ik hier wat verbaasd op, want de andere klanten keken me een beetje vreemd aan..

In de Organic food store voelde ik me een klein kind in een speelgoedwinkel. Ik vroeg Heidi of het oke was om alle rijen van de winkel te doorlopen, zij vond dit geen probleem. Ik heb daar groenten en fruit gezien die in NL echt onbekend zijn. Alles zag er prachtig uit. Ook wordt er hier heel veel gebruik gemaakt van kokos olie om je gerechten te bereiden. Ik hoop een pot mee te kunnen nemen. Maar wat me het meest verbaasde is de hoeveelheid vitaminen die iedereen hier slikt. Er was serieus een hele rij (ik schat een meter of 10) van boven tot onder gevuld met potten vitaminenpillen. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn wel vitaminen voor. Ik dacht nog: nou wat gek zeg, wie koopt dit nou.. Maar, bij het avondeten werd dit me duidelijk. Terwijl Heidi de borden vol schepte, zei Glenn: do you do drugs? Enigszins verbaasd over deze vraag, zei ik: no, I'm not. Ik wilde er nog bij zeggen natuurlijk, niet, maar was blij dat ik dit niet gedaan had. Want daar kwamen de vitamine pillen (de drugs haha) op tafel. Ik heb Glenn en Heidi gevraagd waarom ze al die vitamine pillen nemen, dat het in NL niet heel gebruikelijk is om dat te doen, en hij vertelde mij dat het eten in Canada veel minder vitaminen bevat dan in NL. Eten moet hier vaak van ver komen en verliest hierdoor toch een aantal belangrijke stoffen. Weer wat geleerd!

Overigens hebben we gisteren wel vaker spraak verwarringen gehad. Zo hadden Glenn en ik een gesprek over de vele immigranten in Vancouver en hij vertelde dat er ook jeugdbendes zijn die oorlog met elkaar voeren (dit schokte mij wel, aangezien mijn beeld van Canada ophield bij groene weides, beren en besneeuwde bergen :-)), waarop ik wilde vertellen dat we in NL de laatste tijd veel liquidaties hebben gehad. Ik kan je vertellen, liquidations is niet hetzelfde als liquidaties hahahaha! Ach, ik kan me prima verstaanbaar maken en met handen en voeten komen we er wel uit ;-)

Gisterenavond kwamen Jeroen en Tarra terug van familiebezoek in Penticton, we hebben ze opgehaald van het vliegtuig. Het was zoooo fijn ze weer te kunnen knuffelen. Het was heel gek, omdat het een binnenlandse vlucht was, kon je als bezoeker gewoon naar de bagage band lopen, alles was open. Er stond wel een bordje op de grond waarop stond, bezoekers mogen niet verder dan dit punt. Ik zag Jeroen en Tarra aan komen lopen en wilde op ze af rennen, maar toen moest ik bij het bordje wachten. Beetje gekke gewaarwording, maar ik durfde niet verder te lopen, ik zag mezelf al afgevoerd worden door de bewakers :-)

Overigens zien zowel Jeroen als Tarra er geweldig uit! Tarra heeft een prachtig kort kapsel, met heel dik krullend haar. En ja, Jeroen heeft ook een prachtig kort kapsel, met een beetje grijs haar ;-) Het is geweldig om bij ze te zijn! (Of Jeroen dat ook nog leuk vindt na het lezen van deze blog, moet nog blijken. Ik hou jullie op de hoogte..)

Vandaag gaan we een paar voorbereidingen treffen voor het kerstdiner, naar een lichtjes show in het park en uit eten. Wat een coole kerstavond is dat! Op het moment dat ik dit typ, is het bij jullie al bijna kerstavond en dus het begin van kerstmis. Ik wens iedereen hele fijne dagen!

  • 24 December 2014 - 16:28

    Natasja:

    Heerlijk om te lezen! Geniet van de Kerstdagen!

  • 24 December 2014 - 17:20

    Marianne:

    Ha ha ! Wat een openbaringen voor je Renske!
    Je zult het daar geweldig hebben met alle geliefden om je heen. Blijf lekker genieten en bloggen dan genieten wij ook via de zijlijn. Liefs H & M

  • 24 December 2014 - 18:17

    Bertie Maaswinkel:

    Hoi Renske, Jeroen en Tarra,

    Van Marianne zojuist de bloglink doorgekregen en dan is het leuk om te lezen dat jullie het goed maken. Ik ben niet zo'n blogger, geen tijd, maar nu even wel gelinkt.
    Ik wens jullie allemaal mooie Kerstdagen met de familie en alle goeds en vooral veel gezondheid voor 2015.

    Lieve groet,
    Bertie

  • 24 December 2014 - 18:17

    André:

    Leuke ervaringen Rens! Alles is altijd weer anders dan je denkt. Maar het belangrijkst is natuurlijk dat je Jeroen en Tarra weer ziet. Ontzettend fijne dagen daar! Wellicht kunnen we een keertje skypen/facetimen? Zie maar hoe het loopt. Veel groeten aan iedereen en geniet ervan!

  • 24 December 2014 - 19:24

    Carla:

    Wat een leuk verhaal heb je geschreven Rens, een genot om te lezen.Misschien krijgen we met de kerst nog een family-skype voor elkaar.......zou super zijn! Geniet, geniet, geniet en ik veheug me nu al weer op je volgende blogverhaal! Liefs en alvast een merry, merry Christmas! Xx

  • 24 December 2014 - 20:30

    Otto & Joke:

    Hoi Renske, leuke spraakverwarringen alom

  • 24 December 2014 - 21:45

    Eva:

    Lieve Rens,

    Wat heerlijk om te lezen dat je Jeroen en Tarra weer in je armen hebt kunnen sluiten. Geniet met elkaar van een heerlijke kerst!

    Liefs Eva, Jur n Roos

  • 24 December 2014 - 22:24

    Otto & Joke:

    Oeps, niet mijn volledige reactie is geplaatst; hierbij 'n tweede poging. Fantastisch dat jullie nu met elkaar zijn. Otto is, zoals gebruikelijk, naar de kerstnachtviering. Ongetwijfeld steekt hij een kaarsje voor alle dierbaren op. Zo ook voor jullie. Ik ben bezig met de voorbereidingen van het kerstdiner. Mooie kerstdagen in Vancouver toegewenst. Geniet ze! Lieve groet aan Tarra & Jeroen, Heidi & Glenn en uiteraard ook aan jou, Otto & Joke.

  • 25 December 2014 - 16:56

    Renske Van Amerongen:

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Fijne dagen! Xx Renske

  • 25 December 2014 - 20:49

    Lidwina :

    Hoi

    Wat leuk met je broer kerstmis vieren in Canada
    Fijne dagen, geniet ervan

    Gert en Lidwina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5643

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Vancouver en Whistler!

Landen bezocht: