Christmas time, the best time of the year! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu Christmas time, the best time of the year! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Renske Amerongen - WaarBenJij.nu

Christmas time, the best time of the year!

Blijf op de hoogte en volg Renske

12 December 2014 | Nederland, Nederland

Op de tv komen alle BN'ers voorbij in een kerst commercial, op de radio hoor je 'All I want for Christmas', de supermarkten liggen vol met kerstkransjes, de klas is versierd en op school treffen we de laatste voorbereidingen voor de kerst musical. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik normaal niet super enthousiast word van kerst. Ja, ik hou van samen zijn, de lichtjes in de bomen buiten als het heel erg donker is en de kaarsen die binnen branden, maar de laatste jaren lijkt het wel alsof de supermarkten deze kerstgedachte overstemmen door alle aandacht op het eten te richten.

Dit jaar is het anders. Dit jaar geniet ik ervan, van de foute kerstmuziek in de winkels tot de vreselijke zingende kerstmannen in de klas (Sorry lieve Natas, maar ik denk dat er een reden is dat dat ding in de klas staat en niet bij je thuis??). Dit jaar dompel ik mij helemaal onder in de kerst sfeer. En waar kan ik dat beter doen dan in Canada met een klein, maar o zo belangrijk deel van mijn familie om mij heen? Dat dat tegelijkertijd betekent dat ik een groot deel van mijn familie en vooral vriendje lief in deze tijd moet missen, is echt lastig. Gelukkig sprak Tim een paar maanden terug de wijze woorden: "Rens, volgend jaar is het weer kerst, ga gewoon". En zo is het. En wie weet, zing ik volgend jaar ook weer volop mee: "Christmas time, the best time of the year"...

  • 14 December 2014 - 08:11

    Marianne Veerkamp:

    Ha ha, nog een week de foute kerstman in de klas neem je voor lief!
    Op naar een mooie familiehereniging en wij gunnen je dit zo van harte.
    Liefs H & M

  • 19 December 2014 - 20:07

    Marije:

    Wohooo, waarschijnlijk heb je de deur van het klaslokaal nu achter je dicht gegooid! Nog maar een paar nachtjes slapen :) Spannend altijd hè, als zo'n reis waar je al zo lang naar uitkijkt dan ineens heel dichtbij is!

  • 19 December 2014 - 21:44

    André Van Amerongen:

    Ha kleine meid, goeie beslissing om te gaan; het wordt vast een fantastische vakantie! En fijn dat Tim het aanmoedigt. Vakanties samen komen ook weer. Geniet ervan. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Renske

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5630

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Vancouver en Whistler!

Landen bezocht: